16 i VTEC ne demek?

16 i VTEC ne demek? 16 i VTEC ne demek?, 16 i-VTEC turbolu mu?, 16 i-VTEC kaç beygir?, i-VTEC kaç devirde açar?, 15 SOHC VTEC nedir?

16 i VTEC ne demek?

16 i-VTEC turbolu mu?, Değişken Zamanlamalı Supap Kontrol Sistemi anlamına gelir. (Variable-valve timing and electronic-lift control) Değişken supap zamanlaması, motor işletim sisteminin hangi devire göre hangi subap zamanlamasının kullanılacağını belirlemesi ve her devirde en verimli çalışmayı sağlamasıdır.

16 i-VTEC turbolu mu?

16 i-VTEC turbolu mu?, Değişken Zamanlamalı Supap Kontrol Sistemi anlamına gelir. (Variable-valve timing and electronic-lift control) Değişken supap zamanlaması, motor işletim sisteminin hangi devire göre hangi subap zamanlamasının kullanılacağını belirlemesi ve her devirde en verimli çalışmayı sağlamasıdır.

16 i-VTEC kaç beygir?

16 i-VTEC kaç beygir?, Civic, Türkiye ve Avrupa pazarında 1.5 litrelik motora ek olarak 1.6 i-DTEC turbodizel motor seçeneği ile satışa sunulmuştur. Bu motorlar, isteğe bağlı olarak otomatik şanzıman ile alınabilmektedir.

i-VTEC kaç devirde açar?

i-VTEC kaç devirde açar?, 1.6 litrelik atmosferik benzinli motor ünitesi, 125 Hp güç ve 152 Nm tork değerine sahip. 0-100 kilometre hızlanmasını 11,6 saniyede tamamlayan model azami hız olarak 196 km/saat hıza ulaşabiliyor.

15 SOHC VTEC nedir?

15 SOHC VTEC nedir?, Eski tip VTEC araçlarda, VTEC sistemi sadece motor devrini baz alarak VTEC açabiliyordu. Örnek verilecek olursa ilk VTECler ancak 5500 devirden sonra VTEC açabiliyordu. Daha sonraları ise teknolojinin gelişmesiyle birlikte VTEC daha düşük motor devirlerinde yani yaklaşık olarak 3000 devirde açılabiliyor.

16 i-VTEC motor nasıl?

16 i-VTEC motor nasıl?, VTEC-E. VTEC-E sisteminin asıl amacı, düşük devirlerde yakıt ekonomisini artırmak için oldukça fakir yakıt-hava karışımı sağlamaktır. 1,5 litrelik SOHC VTEC-E sistemine sahip motor 92 HP güç üretmektedir. 12 supap modunda hava-yakıt oranı 20:1 ve üzerinde olabilmektedir.

i-VTEC motor nedir?

i-VTEC motor nedir?, Çalışma prensiplerini kenarı bırakıp, konuya genel itibari ile bakacak olursak, Vtec ile i Vtec arasındaki en büyük fark, i-Vtec'in, Vtec'den daha seri ve atik olmasıdır. i-Vtec, Vtec'e nazaran daha çabuk hızlanır ve yakıt tüketimi konusunda daha iyidir. Bu fark, reddedilemeyecek ve görülemeyecek kadar barizdir.

15 i-VTEC atmosferik mi?

15 i-VTEC atmosferik mi?, Türkçesi Değişken Zamanlı Supap Zamanlaması ve Açılma Kontrolü olan Variable Valve Timing and Lift Electronic Control System ya da kısaltması ile VTEC, elektronik olarak supapları kontrol ediyor. Elektronik sistem, kullanıcının sürüş stiline uygun olarak supapların açılma miktarını ve zamanlamasını değiştiriyor.

15 VTEC kaç silindir?

15 VTEC kaç silindir?, Efsane Yakıt Tüketimi Honda City 1.5L VTEC Executive - YouTube. Isparta Antalya arası yakıt tüketimi deneyimi. Atmosferik bir araç olmasına rağmen kuvvetli bir çekiş gücüne sahip alt devirleri canlı bu sebeple dikkatli kullanımda mükemmel bir ekonomi sağlıyor.

1.6 VTEC kaç silindir?

1.6 VTEC kaç silindir?, Bu açma işlemi gaz pedalına daha çok basıp motor 5500 devri geçtikten sonra, motor kontrolün ünitesi tarafından daha büyük kam devreye sokmasıyla motora girecek olan havanın arttırılması ile gerçekleşir. Daha çok oksijen daha fazla hava anlamına gelir.

VTEC açınca ne oluyor?

VTEC açınca ne oluyor?, Şehir içinde bu kadar konforlu ve sessiz olan 1,6 litrelik I-VTEC ünite, atmosferik olması ve üstüne üstlük CVT şanzımandan ötürü sollamalarda ve şehirler arası yolculuklarda insanı yorabiliyor. Zira sahip olduğu düşük tork değeri insanı devir çevirmeye yöneltiyor ve buda sürekli bir yarım debriyaj hissi yaratabiliyor.

1 Euro Kaç TL